Je bent hier:

Keurmerk

 

Het Keurmerk Uitvaartzorg helpt u bij het kiezen van een uitvaartonderneming die kwaliteit biedt. Ondernemers met het Keurmerk zijn gegarandeerd deskundig, betrouwbaar en transparant. Steeds meer uitvaartondernemers beschikken over het Keurmerk en worden dan ook jaarlijks getoetst door een onafhankelijke instelling of zij nog aan de hoge kwaliteitseisen voldoen. En dat is belangrijk. Zeker wanneer u een begrafenis of crematie moet laten verzorgen, wilt u weten waar u aan toe bent en kunnen vertrouwen op de deskundigheid van de uitvaartondernemer. Ondanks het verdriet willen u, de andere nabestaanden en belangstellenden een goede herinnering overhouden aan het afscheid van de overledene. Negatieve ervaringen zijn het laatste waar u in zo'n moeilijke periode op zit te wachten.

 

Zes Zekerheden

De zes zekerheden van het Keurmerk Uitvaartzorg bieden u als nabestaande duidelijkheid over de kwaliteit van uw uitvaartonderneming. U kunt erop vertrouwen dat de dienstverlening van alle keurmerkhouders aan deze zes eisen voldoet. Jaarlijks toetst een onafhankelijke instelling of zij nog aan deze hoge kwaliteitseisen voldoen.

 

Heldere afspraken over uitvoering

De uitvaartverzorger legt alle gemaakte afspraken schriftelijk vast. Ook wanneer deze later wijzigen. Zo komt u niet voor verrassingen te staan.

 

Transparante kostenbegroting

Ook de gemaakte prijsafspraken legt de uitvaartondernemer schriftelijk vast, inclusief latere wijzigingen.

 

Goede organisatie van de uitvaart

De uitvaartverzorger garandeert een correcte uitvoering van de uitvaart van begin tot eind. En stelt voor elke uitvaart een uitgebreid dossier samen.

 

Bekwaam personeel

Het personeel van de uitvaartverzorger is gekwalificeerd. Een uitvaartleider moet per jaar 50 punten verzamelen, waarbij hij tenminste 25 uitvaarten per jaar geregeld en/of uitgevoerd heeft in de laatste 2 jaar. Zo kunt u erop vertrouwen dat uw uitvaart in goede handen is.

 

Doelmatige klachtenafhandeling

De uitvaartverzorger hanteert een adequate klachtenafhandelingsprocedure. Wanneer de klacht niet in samenspraak tussen de uitvaartverzorger en de opdrachtgever kan worden opgelost, wordt de klacht in behandeling genomen door de Stichting Klachteninstituut Uitvaartwezen.

 

Klanttevredenheidsonderzoek

Iedere Keurmerkhouder voert elk jaar een klanttevredenheidsonderzoek uit. Op basis van de resultaten van dit onderzoek past de uitvaartverzorger waar nodig de dienstverlening aan.